ROAD TO HONG KONG : DAY 2 - AVENUE OF STAR

01:00

DAY 2 WEDNESDAY 6/12/2017
Hey everyone . Maaf kelewatan update , busy kit hehe . Okayy, ayuhh sambung !
Dari Melaka ke KLIA memakan masa 2 jam jugalah . Jadinya, dalam bas je tido pepuas , memang best tapi ciss tak boleh kebelakangkan seat --' sebab orang belakang besar sangat hahaha . Aku pun just lentokkan je kepala sebab ngantok menguasai diri ketika itu haha .
Tido punya tido , alilih dah sampaii huarghhh i wannaa sleeppppp ! pastu terus turun daripada bas , amik beg , terus cari surau . Time tu jam menujukkan pukul 2 lebih a.m. Waktu best paling tido hohoho . Sampai je surau terus sambung tido balik . Ingatkan tak ramai orang dalam surau. Rupanya ramai yang tengah tido . Dalam 20 orang gak kot . Okay, amik port and terus tido .
5:30 pagi check in barang. Dengan muka baru bangun tido, basuh muka and terus g kaunter check in barang . Dahla jauh dari surau ke sana hahaha. 
            
Sampai je pintu masuk departure fuhhhh besau siott memang besau . Tak sangka ramai manusia . Ramai sangat . And time tu , aku sesat . Aku terpisah dengan mama aku . Aku alone huarghhh . Aku dah serun . Dahla wifi masatu lambat sikit . Aku dah mula cuak . Aku berjalan gak ah merayau , padahal air mata nak jatuh dah time tu hahaha . Pastu terus aku stop tempat yang terakhir aku jumpa mama . Aku wsap adik adik aku . Ha nasib dia reply . Pastu, dah jumpa balik . Time tu macam nak nangis gila la hahaha sabar jela .
Lepas check in barang , masatu dah masuk waktu subuh . So, kitorang g la solat berdekatan kat situ tapi aku dengan babah aku g surau , tempat kitorang tempat tido tu sebab adeke patut dia tertinggalkan bantal busuk tedi bear gendut aku kat dalam surau hahaha waduhh nasib tak hilang . Agak berpeluh jugakla sebab dua kali ulang alik . Pastu g solat kat surau yang lain . Kecik gila surau kat atas . Pastu aku cari mama dalam surau (rupanya dia g solat kat surau yang first tu haduh ahaha) , dia pulak takde. Sekali lagi, aku rasa macam lost hahaha tapi aku just solat sampai telekung pun pakai terbalik fuhh erinnn.. cover le sikit kotye pun hahahaha .
Lepas dah siap , nasib babah aku tunggu kat luar . Pastu makan laa ( nasi lomak plus teh o , dapp) haha                                                                                                                                                           
                         
Pukul 8:45 , flight pun berlepas . Ni kali kedua naik flight dan kali pertama naik air asia . not bad jugakla , harga pun murah , cuma sempit sikit . Tapi okay la . Tapi empat jam beb dari Malaysia Hong Kong fuh fuh . 
Bosan tapi best sebab ada pramugara hensem hehe hahaha tapi memang hensem srs talk hahaha .                                      
                                                  
Kung Pau Chicken With Rice = RM15 
Okay cita pulak pasal makanan dalam flight . Actually makanan kat air asia ni, lagi murah kalau pre-order sebelum flight. Dan disebabkan kami tak order awal, jadi makanannya akan jadi lebih mahal . 
Setelah lebih kurang empat jam di dalam flight , akhirnya sampai jugak ! 
HONG KONG !
Menuju ke Shim Tsa Sui dengan menaiki van . Mahal jugak , tapi kene pandai bermanis mulut untuk dapatkan diskaun hehe . Sampai je Shim Tsa Sui , kami terus naik hotel budget . Mahal gila weh ! Tapi kat situ kira paling murah ahaha . Satu malam sahaja hampir RM200++ . Kami stay sana 5 malam , jadinya RM1000++ jugak fuh . N tempat hotel tu sangat crowded ! Bayangkan masuk je dalam bilik, terus menuju katil , dengan kami sekeluarga lima orang pehh . Makan make up semua atas katil sebab kecil sgt ruangnya hahaha . Solat pun memang betul betul ngam ngam antara dua katil size queen hahaha adeh .  
Sampai je hotel , kami pun makan makanan yang dah ditapau dari rumah iaitu AYAM MASAK MERAH ! yummmiie . Bak kata babah, "Jauh ayam ni berjalan" hahaha . 
Aktiviti petang pusing pusing kat Shim Tsa Sui dan Avenue Of Star . WEH RECOMMENDED IF SOMEONE LOOKING FOR INTERESTING PLACE AT HONG KONG ! AVENUE OF STAR ! tempat tu superbbbb sebab kita boleh tengok perbezaan siang dan malam apabila matahari duk terbenam . Permandangan pun memang lawa sebab kat tepi laut yang tak berapa nak laut hahaha                                                                                                                                             
ni babah aku okayyy !
Pastu, kiteorang nak tunggu untuk pertunjukan lampu . Tapi cuaca terlampauuuu sejuk ! yelah, tepi laut kann , mana tak sejuk . Decide jalan kat sekitar Avenue of Star je.  
            
Jackie Chan's handprint !
yang dah meninggal, diorang akan letak simbol ni ; Bruce Lee
                           

kemain bergambar hahaha . First day sahaja memang penat gila wehhhh ! Tapi , berbaloi sebab dapat amik gambar hahahah tuje keje . Balik je hotel memang terlentang penat . hahaha dengan sesat lagi kat blok hotel sebab dia ade banyak blok, n then dah sesat masuk blok lain hm memang cari gaduh ah itu blokk , memeningkan otak hahah . 

         LESSON LEARNED !

  • BOOKED MAKANAN AWAL SEBELUM FLIGHT !
  • KAJI DAHULU TEMPAT YANG BAKAL ANDA PERGI . Fyi, tempat blok kami tu tempat gengster fuhh seram bila dengar . Tapi, kalau kita tak kacau dia, dia tak kacau la kita . Jangan risau :))
  • KAJI JUGA TEMPAT YANG MENARIK DI SEKITAR TEMPAT TINGGAL ANDA
  • BAWA MAKANAN DARI RUMAH . MAKANAN DI SINI SANGAT MAHAL !

 

You Might Also Like

0 comments